Si Ain menjadi anak kepada Pakcik Hussin dan Makcik Faridah :)

Saturday, August 13, 2011

sahur dan puasa.


selamat bersahor kalian :)

harini sahor nestum je.
nestum sejuk lak tuh.
aku bajet panas, rupanya sejuk.
tak sior tekak aku nak nelan.
aicicah!!

salunye saho dgn membe mkn nasik sepinggan.
ni pinggan pon x de, nasi pon xde.
mls nak amik.
sbb da agak telambat.
nanti bunyi azan, mencekik la kau nak habiskan nasik.

kita mkn saho nasi dlm pinggan kena bagi habis,
sebab mak aku kata :
"licinkan makan saho, nanti tghari prut krukk krukk"
a'aa la. aku mengaku teori ni agak betul.
sbb pernah x habis mkn time saho, sbb tekak loya sgt.
then siang haru perut rse berangin semacam je.

nasihat aku sebagai nurse,
"kalau da tahu gastrik tu, bangun2 la sahor.
telan ubat gastrik korg tu skali."

Alhamdulillah, aku da puasa 6 hari lengkap.
mane 6 hr lg?
aku raya laa...haha. awal2 dah tinggal.
semoga rezki aku pnjg dpt habiskan puasa ni dengan jayanya.
Aminn :)

chaiyok!

2 comments:

Nazryn Mishar said...

bile pulak orang kate puasa 6 hari 2 penuh? :p

AiN said...

puasa dah 12 hari dek non. tp mummy dpt puasa 6 hari je. awal2 6 hari tu raya!
bwek :P