Si Ain menjadi anak kepada Pakcik Hussin dan Makcik Faridah :)

Tuesday, June 8, 2010

aku gila duit kah?



boring punya pasal.
sampai ape aku nak tulis pon jadi blank.
ayya cik siti.
mana idea yg slalu kau perah² kan tu.
dah habis perah ke?

aku pernah berangan nak jadi artis.
dulu la.
sebab aku tgk artis ni kaya.
kaya je mamanjang.
keta besar.
rumah besar.
harta besar.
makan besar.
aset besar.
badan pon besar.
tak pernah kering dgn duit.
femes pulak tu.
tp bila aku fikir balik.
artis ni x kmana.
masuk neraka lg ade la.
haha.maaf~

aku juga pernah berangan nak jd dokter.
sbb aku fikir dokter ni pon kaya jugak.
keje besar gaji pon besar.
lagi² kalo bukak klinik sndiri.
mmg money is welcome² lah.
tp bila aku fikir punya fikir.
dokter ni high risk lah.
contact ngan nyawa pesakit.
kalau mati?
aku x ke mati skali?
haha.sori~

aku pernah brangan jugak nak jadi hakim.
bukan peguam tapi hakim.
sebab keje ketok² je tapi tetap kaya.
banyak duit.keje senang je.
tapi bila difikirkan semula.
nak jd peguam pon susa.
ni kan nak jd hakim.
gila.

aku pernah terfikir nak jadi pengarah syarikat ternama.
sebab boleh dapat duit banyak.
kaya!
nak pegi mana je, duit takde hal punya.
tapi bila fiker balik.
aku ni nak berniaga ape?
sampai boleh berjaya gitu.
dah tu cepat dapat penyakit lak tu.
sakit jantung.
sbb penat kerja kan.
sehari suntuk.
mati cepat pulak aku.

aku pernah terfikir nak jadi jutawan.
kaya kaya dan kaya.
hidup dgn duit.
senang lenang.
tp bila difikirkan.
pencuri mesti aim aku punya.
jutawan kan.
culik aku ke.
ugut aku ke.
mau licin dia sapu semua.

eh.
x prasan pulak aku.
makin panjang pulak aku type.
haha.
dah la ye.
otak td blank.
skg byk lak idea nk share.
gila².

sebelum aku meraban lg gila.
baik kita behenti je yeh.

ape pon.
kesimpulan yg dpt aku simpulkan adelah.
kesemuanya melibatkan duit.
aku mahu kaya!
hah hah hah!

money is everything.

dan aku besyukur.
Alhamdulillah.
sbb skrg aku tlh pon bkerjaya.
kerja tetap.
gaji tetap.
kerjaya sbagai nurse.
aku rasa lebih mencabar dari kerja² yg tsenarai diatas tu.
haha.
lawak lak.
noin jadi nurse.
susah nak pecaya.
redo je la beb.
janji income masyuks!
kaya kaya kaya.aku kaya.
hah ha hah


muah ♥!


2 comments:

nAnA dOLphInE said...

hahhaha...macam2 yew..behtuu nak jadii pew nih???
jadi kakak i sampay bile2 la k..?hehehehe

AiN said...

bereehh dik :)

dapat gaji x?
haha ♥